måndag 4 januari 2010

MINA tankar

Nu har jag samlat tankarna ... ältat med en "väninna" som gjort operationen... pratat med en gammal arbetskamrat... läst och gråtit.. av lycka av sorg och av ångest...
jag har gått upp och ner i vikt hela mitt liv ...jag har rasat .. tränat och tränat ännu mer... blitt sjuk och gått upp igen.... nu är det nog ....
en operation .. många säger du är inte klok men jo det är det jag är.... detta är min framtid .. men pensions försäkring.. jag vill kunna leva med mina barnbarn om jag nu får några.. jag vill kunna var fin utan att leta efter tält... men du är ju inte stor säger folk .. du som tränar så mycket .. du som.. jag har hör allt men det är jag som mår skit .. och nu är det faktum .... jag skall lägga mig under kniven ... eller maskinen.... ...mitt beslut och andras tanke får vara vad den vill....
i kväll lägger jag mig med ett leeende på läpparna...............

2 kommentarer:

  1. Det som känns rätt i ditt hjärta är det rätta! Lyssna inte på nåon annan än dig själv. Du är en klok tjej som tar kloka beslut. Kram

    SvaraRadera
  2. Hej gumman!!
    Tack för att jag fick förtroendet att läsa denna blogg.. Jag har nu läst igenom alla dina inlägg..
    Jag säger som du själv skrev, det är DIG det gäller och din kropp, din framtid.. Så jag tycker att du tar rätt beslut, för jag antar att du provat en massa sätt men misslyckats innan.. Nu kommer du att lyckas och du kommer att må så bra..

    Jag ser ditt leende ända till Olofström nu när du skall lägga dig..

    Kram Mia

    SvaraRadera

Kul att du tog dig tid och kommenterade.. Kram NETTAN