fredag 21 januari 2011

1år i dag..

sedan jag låg på operationsbordet.. vid denna tid var jag så nervös att jag inte visste var jag skulle bli av..man funderade hur ens liv skulle bli med en lite magsäck , skulle man kunna "leva" så..skulle man behöva försaka något i sitt liv ... hur skulle man må osv osv..
Idag har jag svaren ... -40 kg och jag mår bara så bra.jag tränar mer än nånsin ...har gått från st 52 till 36-38 tom skorna jag hade innan är förstora... kan inte fatta att allt är förstort i min garderob..
mentalt har det hänt väldigt mycket både i kropp och själ..när jag tänker tillbaka på allt som jag gått igeom under detta året så vet jag att jag ABSOLUT gjorde rätt beslut även om jag ångrat några ggr under resans gång... men de handlar inte om operationen relaterat till min kropp utan de är allt annat som dykt upp i min väg under denna resa.. man har fått ett annat tanke sätt , en annan syn på livet och framförallt ett oerhört själv förtroende..
jag har börjat se den där Nettan i SPEGLEN SOM JAG ALLTID VELAT VARA..
Idag firar jag med ett glas vin o god middag med en väninna.. jag äter allt och lever som vanligt och njuter av livet även om det just nu är lite upp och ner.
men min tid kommer nog oxå...
Jag har hitta nya vänner och dom gamla som finns kvar är jag så glad för att jag har..
Jag var fullt medveten om att i en separation så försvinner många av dom man tror är ens
vänner.. .. återstår att se vem som kommer vara kvar..
Men i dag vet jag att man måste följa sitt hjärta ....och det är de jag gjort även om det stunder gör ont.....

2 kommentarer:

  1. Du är så jävla snygg! Jag är inne på 14 månader....o fattar inte var tiden tog vägen...

    kram

    SvaraRadera
  2. Hej vännen
    Jag blev lite rörd när jag läste din blogg, vad duktig du är och sen ska man inte säga annat än vilken snygging.
    Önskar dig all lycka framåt. kramar i massor

    SvaraRadera

Kul att du tog dig tid och kommenterade.. Kram NETTAN