torsdag 17 januari 2013

tillbaka..


på ruta ett....
Hade ett samtal med min chef i går och jag blev inte ett dugg klokare..
de finns tydligen inga jobb i hela malmö stad 33.000 anstälda tror jag
som dom kan erbjuda mig att arbetsträna på .. jag är anställd inom vård och omsorg och då är de där jag skall komma tillbaka trots både jag och min dr anser att vården är totalt utesluten för mig.
Jag var tvungen att värdera om mina tankar och mitt  liv.. jag vill verkligen komma igång , vara behövd och tjäna pengar igen .. känner att jag är väldens fattiglapp..
Inte för man är rik på en skötarlön men de är bättre än att få 80% och ingen AfA ÄNNU ..
Dom utreder fortfarande om de är en arbetsskada... ja arbetsskada .. klart de är jag har ju blivit på hoppad av kolleger och chefer på jobb och sedan misshandlad av en brukare.. är de inte srbetsrelaterat nog ?? visst jag hade tsrmvred innan men inte fanken  blir detta bättre av all stress..
Less på allt ... och att leva med en mage som funkar som den själv vill när den vill är ingen hit .. men jag har accepterat att jag får leva med de annars kommer jag inte vidare.
De finns människor som stötar mig så gott dom kan och människor som finns där fast jag inte trodde de... och de är jag såååå tacksam för...
Tar mig igenom ännu en dag ... ikväll blir de träning.. japp .. de blir de... har inte varit i ett pat  träningskläder på över 1 år..
 Nu jibbar jag för att komma tillbaka till min kropp och själ som jag var innan jag blev sjuk ....
kram på er...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tog dig tid och kommenterade.. Kram NETTAN