söndag 7 oktober 2012

2013

Nu tänker ni .. hon är inte klok men de är de jag önskar..
Detta året har bara varit kous från början till nu ..
JANUARI  blev jag sjuk FÖRSTA gången och Thailand fick ett efterlängtat besök som tyvärr inte blev vad de borde. Min morfar blir sjuk..
FEBRUARI och kous på jobb orkar inte ens gå in på de!!!
Nytt jobb och nya tag..  hmmmm mådde skit och i dag vet jag ju varför ...Min morfar som var med i Thiland blr sämre..
MARS kom och sämre blev jag och sen hände de som förändrade mitt liv regält. jag blev  misshandlad av en boende och blev sjukskriven men i samma veva accelerade mitt tarmvred ,utlöst av stress..
APRIL.... akut in på sjukhus och operation. stannade kvar där i 4 veckor.
MAJ .. in och ut på sjukhus...och min morfar lämnar oss ..
JUNI.sjukskriven och en massa läkarbesök, psykologer och begravning...
JULI nu tror jag de vänder .. men ack bara nån dag in på månaden är de ill transport i ambulans till sjukhuset igen ... sätts upp på vänt på ny operation.
AUGUSTI väntar och försöker ha lite semester med sambon men de är mest kämpigt och väntan är lång
SEPTEMBER operation... tyvärr dystra besked då man inte kan göra når utan de är saker jag får lära mig leva med ..suck .. bestämmer  mig   för att tjuren i hornen och be om att få börja    arbetsträna
efter att jag är inställd på rätt medcicner ....
vilket NOG går att lösa i okt/nov enl min chef  då de skall fixas en plats utanför vården .
DEN 30SEPTEMBER tappar jag så en tung sten på min lilltå när jag arbetar på engenhand med lite inrednng hemma .... DEN LILLA STACKARN ..krossas och jag går nu på kryckor och på VC varje dag för omläggning...
man kan bara skratta åt eländet.
OKTOBER      får jag besked  att arbetsträning kan de bli,måste vara praktik plats, eller      gå till baka    till min       tjänst         NOPP,FINNS INTE ATT JAG SKALL JOBBA I PSYKIATRIN LÄNGRE...
Ja oktober nu ....måtte november och december försvinna fort ..... jag vill ha nytt år och ny energi.. nya tag och............................. sommar ..

2 kommentarer:

  1. Oj vännen vilket år ;( inget kul alls och jag kan bara önska dig all lycka framåt. kramar
    ??? Sambo ??? det har du inte sagt något om ;)

    SvaraRadera
  2. Oj vännen vilket år ;( inget kul alls och jag kan bara önska dig all lycka framåt. kramar
    ??? Sambo ??? det har du inte sagt något om ;)

    SvaraRadera

Kul att du tog dig tid och kommenterade.. Kram NETTAN