fredag 7 september 2012

Mest strul


med de mesta...
remissen till blodprovstagning kom bort på posten .höll på att missa operationen pga detta .. man skulle tacka ja den 5/ 9 .blod prover skulle vara tagna då men då fick jag remissen efter många o låga samtal till kir ... allt blev fel .. blod trycket var för lågt men de har jag ju alltid .. kan inte hjälp att jag ligger på 100/55 .. jag mår  bra...
Ja nu är de bara ett blod prov kvar på tisdag .. så håll nu tummarna att de är som de skall alla provsvar så jag äntligen får gjort den evinerligt efterlängtade operationen ... magen har gjort mer ont än nånsin och jag vet inte om de är psykiskt eller jag faktiskt har ett nytt tarmvred på G... stunder känns de så..
Den ända smärtstillande jag tål är voltaren och de får man inte ta 7 dagar innan op .. så de blir att knappra alvedon och ibumetin ... suck .... men de måste gå .. tur man kan dricka vin.. de är ju lite smärtstillande eller jag bara ingbillar mig ;-))
Nu är de så äntligen helg igen inte för de spelar nån roll för mig för jag har ju fredag varje dag ... rätt snurrig på vilken dag de är och klockan bry jag mig inte för. men de är rätt gott att ha helg med familjen .
På måndag skall jag träffa min arbetsgivare och FK   för rehab samtal ... undrar så  vad dom kommer att kunna erbjuda mig för jobb när jag kan komma tillbaka .. men men de får ju bli en annan historia.. nu vill jag bara blir frisk .. funderar på att skriva en bok om allt jag varit med om i denna smärtsamma resa under detta året .. skämt och sido...det har varit en bergodalbana men dom säger ju att allt negativt har nåt possitivt med sig så jag håller tummaran..Ute viner vinden och regnet piskar mot fönsterna..lägger mig  igen och läser en bok och drömmer mig bort till sol och värme ..
 trevlig helg på er..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tog dig tid och kommenterade.. Kram NETTAN