torsdag 13 oktober 2011

25 år..

I kommunens tjänst... usch vad åren sprungit i väg ..
jag som bara skulle sommar jobba inom vården en ... sommar och sen gå vidare med min
utbildning.Jag hade gått beklädnadsteknisk utbildning och skulle läsa vidare på tillskäratakademin men ack så blev det inte ,
1988 läste jag till usak och skötare .. och sen gick  fler utbildningar inom psykiatrin.
Började min bana inom sluten vården 1989  och -91 sökte jag in till SSk skolan men blev gravid och påbörjade aldrig utbildningen ...
1992 fick jag fast tjänst på ventrum avd på dåvarande UMAS och 93 sökte jag ännu en gång till SSK skolan .. och gissa vad ... jag upptäcker att jag är gravid igen .....
PÅ den vägen är de jag fastade fram till 2000 på sjukhuset och nån ny ansökan till syrra blev aldrig av
 jag ville inte chansa... ville ju inte ha fler barn ...!!!
2000 började jag min tjänst på ett LSS boende för missbrukae och jag jobbade natt i 10 år innan jag begärde förflytning till ett annat LSS boende där man hade tjänster med jour schema vilket innebar att man jobbade både dag och natt.. jag var oerhört  på bara natt jobb och detta påassade mig som handen i handsken.. LITE tyngre klientel med många av de boende som kom från rätttspsyk men ack så lärorikt..Tyvärr väldigt mycket intriger på denna arbetsplats men allt löste sig så småning om ... ett tufft år har jag lagt bakom mig men nu ser jag ljustet.. storm trivs med mina nya kollegor för många bytes ut av chefen .. !!!( dock icke maj)
2010 i Maj började jag jobba lite x inom sluten vården igen där jag en gång började min bana och stormtrivs önskar mig faktiskt en tjänst där!!!!
så helt plötsligt hade 25 år gått och jag har fått en inbjudan att medverka på en middag för oss som troget jobbat och en minnes gåva skall utdelas .. denna gåva fick vi faktiskt välja själv !!
och i går var jag iväg och valde....ett Evfa Attling armband och örhänge men dom har jag inga bilder på tyvärr..
TÄNK 2600 KR var man värd efter 25 års slit inom vården !!!

1 kommentar:

  1. Hej vännen
    Ja tänk 2600kr slå ut det på 25 år så ser du.Tänk att man inte är värd mer. kramar

    SvaraRadera

Kul att du tog dig tid och kommenterade.. Kram NETTAN