onsdag 24 april 2013

Detta är verkligen en annorlunda resa...

OCH den jag ser i spegelen i dag är inte jag ... så bloggen har verkligen sina rätta namn ..
Jag trodde aldrig i hela mitt liv att jag skulle behöva genomgå så mycket skit som jag gör
jag vet knappt om de ens var vär att gå ner i vikt .. jo de är klart de är i de långa loppet och detta kommer bli bra  och jag hade 2 kanon bra år med massor av händelser och äventyr .. men när man är mitt uppe i de igen så mår man skit .
 och ef de 2 sista veckoran på sjukhus då jag rest skåne runt och kom hem med en PEG på magen
dvs en sond som rensar upp magsäcken och avlastar mina tarmar ) så är de inte så kul ..
 Pegen skall sitta det är som en sond el kateter i 6-8 v och den skall tömmas flera gånger om dagen och de dagar jag inte kan äta skall den sondmatas... ont gör de den skaver och jag är anfåd.
DEN sitter på revbens bågen och skaver ..
 jag rasar i vikt och nu e jag så trött på de.Jag som innan kunde äta nästan allt dumpar på allt söt och
jag skall hålla mig till flytande och lätttuggad mat ett tag framöver...
forsatt sjukskriven och gnällig ...  men i ag skiner solen så jag får väl njuta av den ...
små steg små ljusglimmtar ...
Tack för ordet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tog dig tid och kommenterade.. Kram NETTAN