tisdag 6 november 2012

SNART ADVENT..


Fast att jag ingentig gör om dagarna .. eller jo de gör jag men mitt liv är nog de mest okonstruktiva liv ssom finns just nu..
Jag har börjat fundera och tänka kring advent. hur blommor och ljus skall göras och hur de skall pyntas i hemmet.
Jag är ju som sagt ingen fan av tomtar och en massa pybt som inte gör nån nytta ............
Blommor och natur skall de vara . visst har vi oxå en o annan tomte men de är inte placerade i hela huset och de är fina samlar tomtar.
Hyacinter, amarylis och ljus i massor ...gärna placerade i bruks föremål
kransar blir nästa veckas projekt och då mer juliga.. även en adventsljusstake spirar i mitt huvud...
för gjorde jag alltid en massa julgodis men nu mera blir de nog mest
rockyroad och kardemumma kakor.
men i år skall jag proca att göra saffranskakor oxå . har hittat lite recept....


och så kommer jag dekorera med  underbara ljus som min väninna Katarina gör...
hon gör väldens finast ljus .....

HÄR ÄR NÅGRA BILDER FR IFJOL..



       Ljus från   soulsisters

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tog dig tid och kommenterade.. Kram NETTAN