tisdag 5 oktober 2010

VILKEN NATT..

ONT.... vaknade kl 23.20 (hade lagt mig väldigt tidigt för en gångs skull...)slit trött efter ett jätte tufft boxpass.. frisk när jag la mig .. märkväl de....
med världens magsmärtor.... kramp... värre än när jag hade gallstensanfall för nåt år sedan ...
attackerna blev bara värre och värre till sist vågade jag inte ens vara vaken själv..utan väckte Palle..som trots jag vridit mig i plågor i 40 min inte ens hört mig...
efter ytterligare 2 attacker ville han köra in mig men jag tvärvägrade klä mig och försöka få mig in i en bil..
somnade fram mot små timmarna attackerna avtog men en molande värk kvar stod..
har fått i mig lite protien dricka och lite kaffe samt 1 liter funlight saft.. fortfarande ont men mer som nån håller hårt om gallan .. som jag inte har...molande värk under hö revbensbåge,,
Enl 1177 sjukvårdsupplyssningen låter detta som en gall spasm..
hm...
ja bara det inte är tarmvred så är jag nöjd...men då får man ont i hela magen sa hon ..
jag sjukade mig ... ja jag sjukade mig .. händer sällan eller aldrig med nu är det vila och åter vila som gäller... Skottland på måndag och tatto i morgon ...(om det nu funkar)
jag lever på hoppet och intar soffan och tycker lite synd om mig själv ...
OCH NU TILL DET VIKTIGA...
Detta har inget med min GASTRIC OP att göra ..... sa hon .... bra att veta ...

3 kommentarer:

  1. Hej vännen
    Håller tummarna att du snart är på benen igen så du får gjort vad du ska. Och du!! ha en trevlig resa om vi inte hörs innan. kramar

    SvaraRadera
  2. Så otrevligt, jag har själv haft ont ovanför magen som kramp. Haft det 3 ggr ungefär under den tiden som gbp-opererad. Vad sa de på sjukhusupplysningen mer om vad man kunde göra för att få bort smärtan ? Kram

    SvaraRadera

Kul att du tog dig tid och kommenterade.. Kram NETTAN